Календарне
планування
з англійської мови
1 клас
за НМК “English with Smiley 1” (автор О. Д. Карп`юк)
Навч.
годи-
на
|
Тема
(розділ), підтема
|
Розуміння
|
Говоріння
|
Літери
і фонікси
|
Вірші
та пісні
|
||
Лексика
|
Структури
|
||||||
І семестр
|
|||||||
1
|
Introduction
зНАЙОМСТВО
|
Hello, I
am Smiley
|
Hello
|
Hello!
|
‘Hello’ Song
|
||
2
|
Unit 1. Hello, Friends
пРИВІТ, ДРУЗІ
|
Hello,
friends!
Hooray!
|
Hi,
goodbye,
bye, Liz,
Tim
|
Hello,
Liz!
Goodbye,
Tim!
|
‘Goodbye’
Song
|
||
3
|
Знайомство і привітання
|
Sing the
song
|
I, Max,
Ted, Dan, Fred, Ann
|
I am Ann
|
Song “Hello,
I am Max”
|
||
4
|
Як твої справи?
|
How are
you? –
I am
fine, thank you
|
Yes, no,
Tina, Vic, Pam, Sam
|
Max? –
Yes.
Tina? –
No!
|
Song “Hello,
I am Vic”
|
||
5
|
Story time. Розвиток діалогічного мовлення
|
Listen,
look and repeat
|
You
|
How are
you?
I am fine,
thank you
|
|||
6
|
Unit 2.
My School
Шкільне
приладдя. Інструкції
|
Tim,
stand up. Take your bag, please
|
Pen,
pencil, book, bag, take
|
Take your…
(pen)
|
|||
7
|
Шкільне приладдя. Іструкції
|
Every
letter makes a sound. The ‘B’ says “[b]”
|
Close,
open
|
Close
(open) your book
|
Aa, ant
Bb, bear
|
Phonic Songs with A, B
|
|
8
|
Ми у школі. Інструкції.
|
School.
We are at school today
|
Cc, cat
Dd, dog
|
Song “We
are at School Today”,
Phonic Songs with C, D
|
|||
9
|
Що мені потрібно у школі.
|
Is it a
pen? – Yes, it is. /No, it is not
|
Pencil
box, chair, table
|
It is a
pencil box
|
Ee, elephant
Ff, fox
|
Chant “A
Pencil Box and My Chair”,
Ph. Songs with E, F
|
|
10
|
Розвиток навичок монологічного мовлення
|
Ask and
answer.
Play a
game
|
Is it a
pen? – Yes, it is. /No, it is not
|
||||
11
|
Story
Time Повторення вивченого
|
Come with
me to Toy-Toy-Land!
|
Robot,
turn, stop, please
|
Turn
around. Oh, no! Stop! Please!
|
Song “Robot
Sam”
|
||
12
|
Unit 3. My
Family Моя СІМ’Я
|
Who is
this?
|
Father,
mother, sister, brother
|
This is
my sister
|
|||
13
|
Члени сім’ї
|
Point. Draw.
Say
|
Family,
friend
|
Who is
this? – This is my friend…
|
Gg, goose
Hh, horse
|
Phonic Songs with G, H
|
|
14
|
Члени сім’ї
|
My mother
and your mother.
I love my
uncle Dan
|
Grandfather,
grandmother
|
I love
my…
|
Ii, iguana
Jj, jaguar
|
Song “I
Love My Dear Family!”,
Phonic Songs with I, J
|
|
15
|
Різдво — сімейне свято
|
Christmas,
Christmas Tree
|
What is
this? – It is a fox. – Wow!
|
Kk, kangaroo
Ll, lion
|
Phonic Songs with K, L
|
||
16
|
Розвиток навичок
монологічного мовлення. Моя сім`я
|
Listen
and point. Make and name
|
This is
my famly: my father, my mother, my…
|
||||
17
|
Story Time З Новим роком та з Різдвом
|
Act out.
Happy New
Year!
|
Merry
Christmas!
|
Song “We Wish You a Merry Christmas!”
|
|||
ІІ семестр
|
|||||||
18
|
Unit 4. My Toys Мої іграшки
|
You have
got nice toys!
|
Car,
doll, plane,
one, two,
three
|
I have
got two dolls
|
|||
19
|
Іграшки.
|
Listen.
Point. Repeat
|
Ball,
train, teddy, four, five
|
I have
got three…
|
Mm, monkey
Nn, Nina
|
Phonic Songs with M, N
|
|
20
|
Кольори
|
Lots of
colours
for me
and you
|
Blue,
green, yellow, red
|
Look, I
have got a red fox
|
Oo, owl
Pp, pig
|
Rhyme “Lots
of Colours”,
Phonic Songs with O, P
|
|
21
|
Кольори
|
Trace and
name
|
Black,
white, brown
|
What is
this? –
It is a
white rabbit
|
Qq, queen
Rr, rabbit
|
Phonic Songs with Q, R
|
|
22
|
Що це?
|
Choose
and name
|
|||||
23
|
Story Time Іграшки. Повторення вивченого
|
Pink
ballerina, toy soldier. We’re all having fun!
|
My
|
It’s my
plane!
|
Song “Toys”
|
||
24
|
Unit 5. Happy Birthday
З днем народження
|
Happy
birthday!
|
Present,
candle, cake, six, seven
|
How old
are you? –
I am six
(seven)
|
|||
25
|
Вітання і подарунки.
Числівники
|
Say the
rhyme
|
Eight,
nine, ten,
he, she
|
He is…
She is… (seven)
|
Ss, snake
Tt, tiger
|
Phonic Songs with S, T
|
|
26
|
Визначення віку.
Числівники
|
How old
is he/she?
|
Are you
five? – Yes, I am./ No, I am not
|
Uu, uncle Upton
Vv, Vicky
|
Rhyme “How
Old are You?”,
Phonic Songs with U, V
|
||
27
|
Числівники до 10
|
Dance
like this!
|
Dance
|
How old
is he/she? – He/She is…
|
Ww, wolf
Xx, ox
|
Rhyme “Dance
with Me!”, Phonic Songs
with W, X
|
|
28
|
Story Time Написання листівки . Повторення вивченого
|
Follow
and read
|
Dear
|
Happy
birthday!
|
Озвучення літер в односкладових іменах
|
Birthday Song
|
|
29
|
Good
night! I am happy. Look at the card (box).
Clap your
hands!
|
Read,
name, happy, night
|
What is
your name?
My (Your)
name is…
|
Відтворення односкладових імен на письмі
|
Song “Hello,
How are You?”
|
||
30
|
Unit 6. At the Zoo У зоопарку
|
Count and
say
|
Big,
small,
hippo,
rhino
|
I can see
a…
I can see
three big hippos!
|
|||
31
|
Тварини.
|
I can see
them all at the Zoo!
|
Dolphin,
Zoo, bee, tree
|
Yy, yak
Zz, zebra
|
Song “In
the Zoo”,
Phonic Songs with W, X
|
||
32
|
Виконання дій
|
Fly, run,
jump, swim, they
|
They can
swim!
|
Закритий склад із голосними: o, e,
a
|
ABC Song
|
||
33
|
Що я можу робити
|
I can
jump like a frog
|
Frog,
bird, fish
|
Fly like
birds!
|
Закритий склад із
голосними: i, u
|
Song “Just
Like This”
|
|
34
|
Що я можу робити.
Тварини у зоопарку
|
Listen
and point. Find the letter
|
I can
swim like a fish
|
Читання і відтворення
простих речень
|
|||
35
|
Story
Time Повторення вивченого
|
I have
got many animals in my ABC Zoo
|
Animal,
nice, morning
|
Who is
this? – This is Vicky. She is my friend.
What is
this? – It’s Nina, my doll
|
Виготовлення «Посвідчення знавця англійської абетки»
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар